
Inovačné vzdelávanie
Inovačné vzdelávanie v oblasti zvyšovania profesijných kompetencií učiteľov za účelom rozvoja digitálnych zručností pedagógov v programe 365 services.
Názov
"Digitálna gramotnosť, (NE)bezpečný svet online - Kyberšikana"
Počet hodín
V celkovom rozsahu 50 hodín z toho 36 hodín prezenčne a 14 hodín dištančne.
Termíny a čas školení:
Digitálna gramotnosť
7.5. 9.5. 16.5. 27.5. 3.6 a 5.6.
Čas školení: od 15.00 do 19.00
Kyberšikana
29.4.
Čas školenia: od 14.00 do 18.00
2.5. 13.5.
Čas školení: od 15.00 do 19.00
Program inovačného vzdelávania
1/3 - Kyberšikana
2/3 - Digitálna gramotnosť
Digitálna gramotnosť
Bezpečnosť a prihlásenie sa - 3 hod
• Aktualizovať znalosti online služieb a online sveta
• Zručnosti s internetovým prehliadačom
• Bezpečnosť v kyber priestore a ako sa správať
o Aktualizovanie terminológie pojmov
o Rozlišovanie nevhodného/nebezpečného obsahu alebo stránok
• Prihlásenie sa do pracovného prostredia
• Získať návyky odhlasovania sa s prihláseným účtom z rôznych online služieb
Zadanie dištančnej úlohy č.1 – 0,5 hod
2. Pracovná online plocha a práca s emailom - 2 hod
• Schopnosť rozlišovať funkcie pracovného prostredia
• Rozlišovanie služieb nachádzajúcich sa v pracovnom prostredí
• Práca s emailom, posielanie príloh, vytvorenie podpisu, kalendár a kontakty
Zadanie dištančnej úlohy č.2 – 1 hod
3. Kancelársky balík, práca s videom a prezentovanie - 3 hod
• Práca s kancelárskym balíkom
• Rozšírenie znalostí o funkcionality ako práca s diktafónom, prekladom, a pod.
• Nahranie videa, uloženie a zdieľanie v rámci školy
• Vytvorenie prezentácií a prezentovanie
Zadanie dištančnej úlohy č.3 – 1,5 hod
4. Práca s dokumentami - 3 hod
• Vytváranie dokumentov a nahrávanie dokumentov
• Triedenie dokumentov, vytváraním dokumentovej štruktúry
o Práca s dátami, bezpečné zdieľanie, bezpečné ukladanie dokumentov
• Zdieľanie dokumentov s kolegami, študentami, školou
• Práca nad zdieľaným dokumentom s kolegami alebo študentami
Zadanie dištančnej úlohy č.4 – 1,5 hod
5. Začíname s MS Teams, Mobilné aplikácie - 2 hod
• Inštalácia komunikačného nástroja
o PC, Mobilné zariadenie
• Spustenie a prihlásenie sa
• Nastavenia nástroja, optimalizácia pre účely vyučovanie resp. prispôsobenie si pre vlastné
potreby
• Práca s mobilnými zariadeniami a aplikáciami
Zadanie dištančnej úlohy č.5 – 1 hod
6. Komunikácia v MS Teams - 3 hod
• Nadobudnutie znalostí o rozložení funkcií
• Detailný popis každého tlačidla v komunikačnom nástroji
• Komunikácia so žiakmi pomocou chatu
• Zdieľanie dokumentu a výmena dokumentov
• Vytváranie skupín
• Komunikácia s externými školami
• Komunikácia s rodičmi
Zadanie dištančnej úlohy č.6 – 0,5 hod
7. Práca s triedou v MS Teams - 3 hod
• Vytvorenie tímov a pridávanie žiakov do tried (skupín)
• Znalosť rozpoznávať funkcionality
• Komunikácia so žiakmi
• Vytvorenie dokumentov štruktúry
• Pridávanie podkladov na štúdium
• Plánovanie online hodín
Zadanie dištančnej úlohy č.7 – 1,5 hod
8. Online hodina v MS Teams - 3 hod
• Správa naplánovaných hodín
• Spustenie online hodiny
• Spravovanie spustenej hodiny a účastníkov
• Zdieľanie obrazovky
• Používanie ďalších aplikácií ako je tabuľa
• Prezentovanie prezentácie a ovládanie
• Spustenie video hovoru s kolegami alebo študentami
o identifikovanie rozdielov
Zadanie dištančnej úlohy č.8 – 1 hod
9. Pokročilá práca s MS Teams - 3 hod
• Vytvorenie úloh pre triedu
o Klasifikácia
• Vytvorenie testov pre triedu
o Vyhodnotenie a ohodnotenie
• Plánovanie úloh s časovým odstupom
• Výučba čítania pomocou online, cudzí jazyk, slovenský jazyk
• Vytvorenie poznámkových blokov pre triedu
• Archivovanie triedy pre nový školský rok
• Vytvorenie tried na nový školský rok
Zadanie dištančnej úlohy č.9 – 1,5 hod
Kyberšikana
1. Správanie generácie detí a dospievajúcich v kontexte pandémie a dištančného vyučovania –
3 hod
• Vplyv pandémie a dištančného vyučovania na psychiku dieťaťa
(1,5 h prezenčne)
• Riziká nadmerného používania IT technológii (1,5 h prezenčne)
Zadanie dištančnej úlohy č.1: (1h dištančne)
2. Identifikácia nežiadúcich prejavov správania v online prostredí – 3 hod
• Kyberšikana jej známe a menej známe formy + legislatíva (zákony, smernica) (1,5 h prezenčne)
• Psychológia vzniku kyberšikany (1,5 h prezenčne)
Zadanie dištančnej úlohy č.2: (1h dištančne)
3. Efektívna komunikácia - Učiteľ Žiak Rodič – 3 hod
o Komunikácia so žiakom (agresor, obeť) (1,5h prezenčne)
o Vedenie efektívneho rozhovoru s rodičom. (1,5h prezenčne)
Zadanie dištančnej úlohy č.3: (1h dištančne)
4. Prevencia vzniku kyberšikany – 3 hod
o Sociálno – emocionálne vzdelávanie (1,5h prezenčne)
o Využitie 365 Office pri prevencii a identifikácii kyberšikany (1,5h prezenčne)
Zadanie dištančnej úlohy č.4: (1h dištančne)
Zaujali Vás témy ? neváhajte nás kontaktovať na marek.hurban@365services.sk
Priama registrácia na odkaze: https://forms.office.com/e/zXbaABFZiW