top of page

Inovačné vzdelávanie

Inovačné vzdelávanie v oblasti zvyšovania profesijných kompetencií učiteľov za účelom rozvoja digitálnych zručností pedagógov v programe 365 services​.

Názov

"Digitálna gramotnosť, (NE)bezpečný svet online - Kyberšikana"​​

Počet hodín

V celkovom rozsahu 50 hodín​​ z toho 36 hodín prezenčne ​a 14 hodín dištančne.

Termíny a čas školení:

 

Digitálna gramotnosť 

7.5. 9.5.  16.5.  27.5. 3.6 a 5.6.

Čas školení: od 15.00 do 19.00

Kyberšikana

29.4.

Čas školenia: od 14.00 do 18.00

2.5. 13.5.

Čas školení: od 15.00 do 19.00

Program inovačného vzdelávania

1/3 - Kyberšikana​

2/3 - Digitálna gramotnosť

Digitálna gramotnosť

Bezpečnosť a prihlásenie sa - 3 hod

• Aktualizovať znalosti online služieb a online sveta

• Zručnosti s internetovým prehliadačom

• Bezpečnosť v kyber priestore a ako sa správať 

o  Aktualizovanie terminológie pojmov

o  Rozlišovanie nevhodného/nebezpečného obsahu alebo stránok

• Prihlásenie sa do pracovného prostredia

• Získať návyky odhlasovania sa s prihláseným účtom z rôznych online služieb

Zadanie dištančnej úlohy č.1 – 0,5 hod

2. Pracovná online plocha a práca s emailom - 2 hod

• Schopnosť rozlišovať funkcie pracovného prostredia

• Rozlišovanie služieb nachádzajúcich sa v pracovnom prostredí

• Práca s emailom, posielanie príloh, vytvorenie podpisu, kalendár a kontakty

 

Zadanie dištančnej úlohy č.2 – 1 hod

 

3. Kancelársky balík, práca s videom a prezentovanie - 3 hod

• Práca s kancelárskym balíkom

• Rozšírenie znalostí o funkcionality ako práca s diktafónom, prekladom, a pod.

• Nahranie videa, uloženie a zdieľanie v rámci školy

• Vytvorenie prezentácií a prezentovanie

 

Zadanie dištančnej úlohy č.3 – 1,5 hod

 

4. Práca s dokumentami - 3 hod

• Vytváranie dokumentov a nahrávanie dokumentov

• Triedenie dokumentov, vytváraním dokumentovej štruktúry

o Práca s dátami, bezpečné zdieľanie, bezpečné ukladanie dokumentov

• Zdieľanie dokumentov s kolegami, študentami, školou

• Práca nad zdieľaným dokumentom s kolegami alebo študentami

 

Zadanie dištančnej úlohy č.4 – 1,5 hod

 

5. Začíname s MS Teams, Mobilné aplikácie - 2 hod

• Inštalácia komunikačného nástroja

o  PC, Mobilné zariadenie

• Spustenie a prihlásenie sa

• Nastavenia nástroja, optimalizácia pre účely vyučovanie resp. prispôsobenie si pre vlastné 

potreby

• Práca s mobilnými zariadeniami a aplikáciami

 

Zadanie dištančnej úlohy č.5 – 1 hod

6. Komunikácia v MS Teams - 3 hod

• Nadobudnutie znalostí o rozložení funkcií

• Detailný popis každého tlačidla v komunikačnom nástroji

• Komunikácia so žiakmi pomocou chatu

• Zdieľanie dokumentu a výmena dokumentov

• Vytváranie skupín

• Komunikácia s externými školami

• Komunikácia s rodičmi

 

Zadanie dištančnej úlohy č.6 – 0,5 hod

 

7. Práca s triedou v MS Teams - 3 hod

• Vytvorenie tímov a pridávanie žiakov do tried (skupín)

• Znalosť rozpoznávať funkcionality

• Komunikácia so žiakmi

• Vytvorenie dokumentov štruktúry

• Pridávanie podkladov na štúdium

• Plánovanie online hodín

 

Zadanie dištančnej úlohy č.7 – 1,5 hod

 

8. Online hodina v MS Teams - 3 hod

• Správa naplánovaných hodín

• Spustenie online hodiny

• Spravovanie spustenej hodiny a účastníkov

• Zdieľanie obrazovky

• Používanie ďalších aplikácií ako je tabuľa

• Prezentovanie prezentácie a ovládanie

• Spustenie video hovoru s kolegami alebo študentami

o  identifikovanie rozdielov

 

Zadanie dištančnej úlohy č.8 – 1 hod

 

9. Pokročilá práca s MS Teams - 3 hod

• Vytvorenie úloh pre triedu

o Klasifikácia

• Vytvorenie testov pre triedu

o Vyhodnotenie a ohodnotenie

• Plánovanie úloh s časovým odstupom

• Výučba čítania pomocou online, cudzí jazyk, slovenský jazyk

• Vytvorenie poznámkových blokov pre triedu

• Archivovanie triedy pre nový školský rok

• Vytvorenie tried na nový školský rok

 

Zadanie dištančnej úlohy č.9 – 1,5 hod

 

Kyberšikana

1. Správanie generácie detí a dospievajúcich v kontexte pandémie a dištančného vyučovania –

3 hod

• Vplyv pandémie a dištančného vyučovania na psychiku dieťaťa 

(1,5 h prezenčne)

• Riziká nadmerného používania IT technológii (1,5 h prezenčne)

 

Zadanie dištančnej úlohy č.1: (1h dištančne)

2. Identifikácia nežiadúcich prejavov správania v online prostredí – 3 hod

• Kyberšikana jej známe a menej známe formy + legislatíva (zákony, smernica) (1,5 h prezenčne)

• Psychológia vzniku kyberšikany (1,5 h prezenčne)

 

Zadanie dištančnej úlohy č.2: (1h dištančne)

 

3. Efektívna komunikácia - Učiteľ Žiak Rodič – 3 hod

o Komunikácia so žiakom (agresor, obeť) (1,5h prezenčne)

o Vedenie efektívneho rozhovoru s rodičom. (1,5h prezenčne)

 

Zadanie dištančnej úlohy č.3: (1h dištančne)

 

4. Prevencia vzniku kyberšikany – 3 hod

o Sociálno – emocionálne vzdelávanie (1,5h prezenčne)

o Využitie 365 Office pri prevencii a identifikácii kyberšikany (1,5h prezenčne)

 

Zadanie dištančnej úlohy č.4: (1h dištančne)

Zaujali Vás témy ? neváhajte nás kontaktovať na marek.hurban@365services.sk

 

Priama registrácia na odkaze: https://forms.office.com/e/zXbaABFZiW

bottom of page